Zawieszenie pneumatyczne pozwala na stałe parametry resorowania, niezależnie od obciążenia pojazdu. Wykorzystywaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Sercem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który pompuje sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane nierównościami. Sprężarka w221 powinna tłoczyć jedynie osuszone powietrze we właściwym czasie, co powoduje konieczność współpracy wielu elementów.

Liczne zalety zawieszenia pneumatycznego

Poduszka amortyzująca, znana także jako miech, tłumi odczuwanie wszelkich wybojów podczas jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo wysoki komfort. Nowoczesny kompresor funkcjonuje skutecznie bez względu na ciężar samochodu, a także jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka mercedes r klasa najlepiej sprawdza się więc w dużych samochodach typu SUV oraz w nowoczesnych limuzynach.

Kontrola zawieszenia pneumatycznego

Odpowiadający za tłumienie nierówności miech musi w ścisły sposób współpracować z elementami takimi jak pompa zawieszenia. Skomplikowana budowa układu zawieszenia pneumatycznego, a także znacząca ilość elektroniki powoduje, że nabywca wykorzystującego ten system pojazdu jest zobowiązany, aby regularnie kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka mercedes ml gl to część układu, którego żywotność szacowana jest na ok. 200 tys. kilometrów.

Regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Błędnie działający miech w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na uszkodzenie systemu. Regeneracja lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia czy kompresor może być związana z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak przede wszystkim w samochodach klasy premium, których posiadacze liczą się z wyższymi kosztami związanymi z eksploatacją. Oczywiście regularne przeglądy techniczne dadzą szansę, aby odpowiednio wcześnie wykryć usterkę, zanim cały układ zawieszenia pneumatycznego ulegnie trwałemu uszkodzeniu.