Dieta ketogeniczna - najczęstsze błędy
[Głosów: 0   Average: 0/5]

Dieta ketogeniczna pomaga w krótkim czasie zgubić zbędne kilogramy i uzyskać wymarzoną sylwetkę. Czy możliwe jest jednak, by dieta keto nie działała? W sytuacji, gdy mimo przejścia na dietę nie widzimy efektów, może oznaczać to, że popełniamy błędy, które nie pozwalają nam wejść w ketozę. Co robić, by dieta ketogeniczna była naprawdę skuteczna i jak unikać błędów?

Najczęstsze błędy na diecie ketogenicznej, jak ich unikać?

Dieta ketogeniczna polega na znacznym zmniejszeniu spożycia węglowodanów na rzecz białek i tłuszczy. W momencie, gdy organizm przestaje dostawać łatwe do przerobienia źródło energii, zaczyna czerpać energię z tego, co jest mu zbędne, czyli wszelkiego rodzaju niekorzystnych zmian w ciele oraz z tkanki tłuszczowej. Stan, gdy organizm pobiera energię z tkanki tłuszczowej, wytwarzając jednocześnie ketony to właśnie ketoza, osiągana zazwyczaj od 2 tygodni do miesiąca keto adaptacji. Jedynym wytłumaczeniem braku efektów na diecie ketogenicznej są błędy popełniane w trakcie adaptacji, niepozwalające wejść w ketozę. Jak unikać tych błędów? Chcąc, by nasza dieta była skuteczna, warto się do niej dobrze przygotować. Bardzo ważne jest przyswojenie wielu informacji na temat diety keto, należy też pamiętać o tym, że wejście w ketozę wymaga wiele samozaparcia z naszej strony. W trakcie adaptacji nie można sobie pozwolić nawet na drobne ustępstwa, gdyż nawet najmniejsza słabostka opóźnia moment wejścia w ketozę.

Dieta ketogeniczna – najczęstsze błędy

Keto adaptacja to czas największych restrykcji żywieniowych, wtedy też spożywamy najmniejsza ilość węglowodanów. Po wejściu w ketozę ilość przyjmowanych węglowodanów można zwiększyć i wprowadzić do menu keto pieczywo i desery. To właśnie adaptacja jest czasem, gdy ppopełniamy najwięcej błędów, do najczęstszych z nich należą:

  • nie czytanie etykiet produktów – niewinne produkty, takie jak ketchup czy musztarda mogą zawierać w sobie spore ilości cukru. Etykietę każdego produktu przed zakupem należy uważnie przeczytać i rozpatrzeć, czy podana dawka węglowodanów mieści się w naszym dziennym limicie.
  • alkohol na diecie keto – alkohol podczas adaptacji najlepiej całkowicie odstawić, później po wejściu w ketozę można pozwalać sobie na niewielkie ilości alkoholu w ciągu tygodnia, należy jednak wybierać napoje alkoholowe o małej ilości węglowodanów. Na diecie ketogenicznej niewskazane jest piwo oraz kolorowe drinki.
  • brak deficytu kalorycznego – to najczęściej popełniany błąd na diecie ketogenicznej. Bez utrzymania choćby minimalnego deficytu kalorycznego nie mamy szans na schudnięcie nawet podczas ketozy.

Jak zyskać pewność, że przeprowadzana przez nas dieta ketogeniczna przyniesie nam oczekiwane rezultaty? Jeśli nie czujemy się na siłach, by sami ułożyć swoją dietę, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Darmowe porady na temat diety ketogennej i wielu innych można znaleźć na blogu o odchudzaniu https://dietetyk.edu.pl/. Korzystając z porad dietetyków, łatwiej będzie nam przygotowywać odpowiednio zbilansowane posiłki i wejść w ketozę.